måndag 4 januari 2016

Mina fötter

I november förra året så sprang jag mer än 40 mil.
Min "vanliga" dos är ungefär hälften.
Många frågade mig efter den där månaden om jag kände mig sliten och hade ont både i ben och fötter.
Svaret dom fick var att jag aldrig hade känt mig piggare och kroppen aldrig hade känts fräschare.
Det var sanningen.

Igår slog det mig framåt kvällen att jag kände mig öm och allmänt kass om fötterna.
Om jag hade sprungit långt ?
Nej, inte alls faktiskt.
Det jag hade gjort sedan i torsdags är mest ingenting.
Inte ens rört mig mycket i mitt hem utan mest suttit stilla.
Det kändes som om fötterna på något sätt hade dött.
Dom var kalla och dom var ömma både här och där.
Idag när jag skulle sprina så lurade jag lite på hur det skulle gå med dom där fötterna.
Det gick dåligt.
Jag fick stanna efter 15 km, ta av ena skon och massera två tår som gjorde ont.
Sen kunde jag springa vidare mot mitt mål på 25 km, men sista kvarten var ond.
Nu har jag smörjt in dom små...

Visst är det intressant att mina fötter var hur fina som helst efter mer än 40 mils löpning i november och efter nästan 11 mils löpning inomhus på ett väldigt hårt golv vid luciahelgen, men fyra dagars stillasittande gjorde dom onda och allt annat än fräscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar