söndag 1 februari 2015

Run until you drop

Idag den 1 februari så började då den aningen tuffa utmaningen "Run until you drop"
Tufft och utmanande blir det dock inte än på några dagar.
Tur det för pigg är väl det sista man kan kalla mig idag.
Jag masade mig dagens sträcka som var 1 mile = 1609 meter.
Imorgon den 2:e februari måste jag ta mig 2 miles för att fortfarande vara en del av utmaningen.
Det är tillåtet att gå, men för mig kommer det vara springa eller inget alls.
Kanske ska tillägga att det såklart är tillåtet att springa längre än dagens miles som är ett minimum.

Att jag inte är frisk är såklart mindre bra, men ser vi bort ifrån det så lär jag ändå dyka på problem så småningom.
På onsdag den 4:e så är det kvällsmöte på jobbet, men eftersom jag slutar 16 och mötet börjar 18 och sträckan bara är 6436 meter så hinner jag.

Inte för att jag har min jobbkalender här, men jag gissar att vi har ett fritamöte den 11:e och då kommer jag inte hinna mellan jobb och möte.
17,7 km efter mötet är inget problem med ett friskis som har öppet till 22.

Den 18:e så åker jag till Spanien.
Nästan 29 km ska jag hinna med den dagen.
Problem, men jag lär vara vid hotellet vid 11-tiden på förmiddan så det finns tid och möjligheter.

Dom andra dagarna i Spanien så är tanken att jag ska kunna ta två pass om dagen  och då fixar jag nog sträckan trots att det är rejäla sträckor nu.

Den 23:e så åker jag hem från Spanien och då vill det till att jag tar mig en lång morgonrunda.
37 km !!!!

Givetvis så blir dom sista dagarna i månaden knepiga minst sagt.

tis. 24:e = 38,6 km på en dag när jag slutar klockan 17:30.
ons. 25:e = 40,2 km
tors. 26:e = 41,8 km
fre. 27:e = 43,4 km men den dagen så slutar jag 11:30 :-)
lör. 28:e = 45 km.

Knappast troligt att det är bra väder dom där sista dagarna, men OM så går det att springa till och från jobb vilket är 40 km.

Det troliga är att jag kapsejsar den 23:e eller kanske redan den 3:e om jag inte mår bättre snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar